COOP KONZUM, družstvo

 

Odkaz na sekci moje-karta

COOP-BOX

Nová Louže

Fortel

COOP Mobil


Certifikáty pro lihoviny

EET

Náš partner

Zákaznický e-mail

Váš názor je pro nás důležitý
Prodávající:
COOP KONZUM, družstvo
informuje spotřebitele o tom,
že subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce se sídlem v Praze 2, Štěpánská 567/15, PSČ 120 00, www.coi.cz .

Kontakt

COOP KONZUM, družstvo
Tvardkova 1191
562 01 Ústí nad Orlicí
Tel.: +420 465 553 111
E-mail: info@coopkonzum.cz
Jak dál v řetězci COOP Diskont (7.5.2012)

V útulném prostředí hotelu Aplaus v Litomyšli se v prvních májových dnech sešli zástupci družstev sdružených v družstevním řetězci COOP Discont. Místo porady bylo zvoleno velmi vhodně a krásný, na květen nezvykle teplý den, dal vyniknout nádherné  rozkvetlé klášterní zahradě, v jejímž blízkosti hotel stojí. Rovněž účast byla representativní. Za Svaz českých a moravských družstev, který propůjčuje řetězci logo, se zúčastnil předseda svazu pan ing. Zdeněk Juračka, za COOP Centrum generální ředitel pan Josef Holub.
Hlavním bodem programu bylo další směřování diskontního řetězce, který tvoří 25 prodejen z 8 družstev celé republiky rozmístěných od Západních Čech až po Severní Moravu. I když dosažený maloobchodní obrat 638 mil Kč není zanedbatelný,  bylo konstatováno, že se i zde projevila hospodářská stagnace. A tak otázka jak dál, byla hlavním tématem, které se prolínalo celým dopoledním jednáním. Po úvodu ředitele družstva Konzum a správce řetězce  ing. Hlavsy, byli přítomní seznámeni ing Šemberou s výsledky hospodaření za rok 2011. Obchodní náměstek pan Pokorný vysvětlil předsedům družstev nové aktivity spočívající ve strategii „ nakup víc, zaplať míň“, které odstartovaly právě v těchto květnových dnech.
Hlavní příčinu setkání otevřel správce řetězce ing. Hlavsa. Uvedl, že pro některá družstva, zejména ta, která zařadila do řetězce prodejny, které mají spíš charakter lokální prodejny supermarketového typu, je účast v řetězci diskutabilní, protože jim nepřináší potřebný efekt. Navrhl tři varianty dalšího postupu a z nich je třeba vybrat tu nejvhodnější. Smysl diskontních prodejen spočívá na dvou pilířích. Na nízkých cenách a vysoké produktivitě práce. Oba tyto úhelné kameny byly v minulých letech poněkud modifikovány a celý vývoj řetězce jakoby směřoval k formátu marketingového typu. Další vývoj tímto směrem by byl nesmyslný, protože by vlastně kopírovat jiné družstevní řetězce Tuty a Tip.
Diskuse na toto téma byla velmi plodná. Předseda svazu ing. Zdeněk Juračka podpořil další existenci diskontního řetězce s tím, že je třeba hledat další možnosti jeho rozvoje. Uvedl, že zejména v dnešní době ekonomické stagnace má COOP Diskont na trhu nezastupitelné místo. Je třeba podpořit ryze české výrobky a rozvíjet i obslužné úseky. K problému dalšího vývoje se postupně vyjádřili všichni zástupci družstev, kteří deklarovali odhodlání v práci řetězce pokračovat. Na závěr bylo dohodnuto pověřit správce řetězce, družstvo Konzum v Ústí nad Orlicí rozpracováním třetí varianty, jednat o  posílení spolupráce s nákupní centrálou  COOP Centrum a reagování na současnou situaci.
Výsledek jednání lze s určitostí označit za plodný. Bude však dobré se v blízké budoucnosti k projednávaným problémům vrátit,  zejména vyhodnotit, jak na nové marketingové aktivity reagují naši zákazníci.


 Ing. Jan Šváb